Prof. Juraj Baldani, likovni kritičar

Izložba "Djelatnici FER-u za Božić 2000."

Inicijativa promovirana 1998.g. da se djelatnici FER-a koji se bave likovnim stvaralaštvom uz osnovno zvanje, predstave svojim ostvarenjima naišla je već prve godine na odaziv petorice slikara. Godinu kasnije broj izlagača proširio se na devetoro, dok su za treću izložbu svoje sudjelovanje prijavila 13-torica. Ukupno je izlagalo 15 slikara, kipara i crtača, te primijenjenih umjetnika. Raznovrsni po tematici i motivima kao i izražajnim opredjeljenjima oni su nastojali odraziti razmišljanja o vremenu u kojem žive, kao i vlastite emotivne vibracije.

Najbrojniji su oni autori koji su nadahnuće našli u starim urbanim jezgrama. Marinu Car privukla je slikovitost primorskih gradova u kojima otkriva duboko emotivne impulse kroz slobodni splet crteža i kolorističkih akorda. Prilog atmosferi božićnih blagdana dala je i figuricama anđelčića izrađenih u keraminu po uzoru na barokne predloške. I Marijan Đurek osjetio je privlačnost prema živopisnim oblicima Drivenika i Lukavca dodajući im impresivnu i maštovitu materiju strukture, dok u prirodnom okruženju raslinjem nalazi suglasje tla s građevinama. Motivski vezan uz zdanja Igor Kuzle preko zatamnjene smeđe boje i zelenih akcenata dočarava određenu mističnost sakralnih ambijenata. Opčinjen ljepotama dubrovačke arhitekture Ante Marušić nastoji kroz detalje progovoriti o slojevitosti bogate povijesti. Sluh za detalje pokazao je Vladimir Muljević čiji radovi u flomasteru svjedoče o snazi impresija i osjaćaja za boju, dok ornamenti također ukazuju na nadahnuća dubrovačkim građevinama. Petar Javor spaja ekstreme - realititet; ciklusom karakternih portreta i apstraktnosti; ciklusom tajnovitih kolorističkih bljeskova svemirskih prostranstava. Sven Lončarić i dalje kroz likove riba nastoji slobodnim nanosima široke palete boja potaknuti asocijacije, vjerojatno, na neuhvatljivot i prolaznost. Neda Šimara predstavlja se kao crtačica čiji ženski akt i mrtva priroda otkrivaju nježnost linije u modelaciji. Oslikane keramičke pločice i porculanski tanjuri Branke Zovko-Cihlar ukazuju na sklonost prema ornamentu, kao i osjećaj za njihovo uklapanje u zadani oblik.

Po prvi put na izložbama djelatnika FER-a javljaju se i umjetnički fotografi. Mile Baće prikazao je senzibilna rješenja ženskih aktova, kao i profinjene psihološke portrete. Vedran Mornar nudi snimke stranih gradova sagledane iz neobičnih ali zanimljivih rakursa. U objektivu Ervina Zentnera fotosi talijanskih i zagrebačkih crkava, uz snagu mase, otkrivaju i intrigantne suptilitete detalja.

Po porivu kao i kroz ostvarenje od svih izloženih radova razlikuje se kreacija Ines Richter vezana uz indijski ezoterički pokret tantrizam, odnosno Sri Yantru koja razvija sklad uma i tijela, te teži kozmičkom jedinstvu. Kao znakoviti i magični ornament, izveden je uz pomoć čitave obitelji.

Treća izložba djelatnika FER-a još jednom dokazuje da umjetnost nije privilegirana za one koji je studiraju, već da je pristupačna i potrebna svima koji imaju sluha i talenta u otkrivanju ljepote u tvarnom, a plemenitog u duhovnom.

prof. Juraj Baldani