GALERIJA FER
Unska 3, Zagreb
 

DUBRAVKO LEPEJ

IZLOŽBA SLIKA

Akrilik na platnu

23. svibnja - 21. lipnja 2002.

 
Dubravko Lepej
ZLARIN, 1947. godine

Osim slikarstvom bavi se metodikom likovnog oblikovanja.

1989. godine imenovan je mentorom metodike likovne kulture na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu. Vodi slikarske tečajeve u Pučkom otvorenom učilištu u Zagrebu. 

Autor je nekoliko TV misija obrazovnog programa iz likovne kulture. HRT, televizijskom emisijom PAPIR, BOJA, KIST i RAT 1993. godine dobila je u Švicarskoj međunarodno priznanje:
- režija: Mira Wolf
- scenarij: Dubravko Lepej
- urednica: Vesna Klarić

Odlukom ministarstva za prosvjetu i šport promoviran je u učitelja savjetnika likovne kulture. Radi kao likovni pedagog u osnovnoj školi. 



SAMOSTALNE IZLOŽBE

1991. Zagreb, Salon galerije "Miroslav Kraljević"
1992. Zagreb, Dom umirovljenika Medveščak
1996. Zagreb, Otvoreno učilište
1997. Zagreb, Galerija "Rubin"
1998. Zagreb, Galerija pučkog otvorenog učilišta
1999. Vukovar, Gradska knjižnica Klanjec

SKUPNE IZLOŽBE

1984. Zagerb, Centar mladih Ribnjak
1986. Zagreb, Hrvatski školski muzej
1988. Zagreb, Hrvatski školski muzej
1990. Zagreb, Hrvatski školski muzej
1992. VIinkovci, Gradski muzej Vinkovačke jeseni
1992. Zagreb, Mimara zadru na dar
1992. Zagreb, Europski dom za zeleni pokret Vukovar
1993. Zagreb, Hrvatski školski muzej
1994. Zagreb, Udruga Dubrava, obiteljima poginulih i ranjenih boraca u Domovinskom ratu
1995. Vinkovci, HVIDRA
1996. Sv. Ivan Zelina, Slika u vinu
1997. Sv. Ivan Zelina, Slika u ljubavi
1997. Sv. Ivan Zelina, Druga slika u vinu
1997. Slavonski Brod, Akvarelistička kolonija "Sava" 17. saziv
1997. Likovni salon "Vladimir Becić"
1997. Zagreb, 90. obljetnica otvorenog svučilišta, galerija otvorenog sveučilišta
1997. Lipik
1997. Ludbreg
1997. Klanjec
1998. Zagreb, Gradsko poglavarstvo, slikarski krug "Paunovac"
1998. Tisno, Crkva SV. Marka
1998. Hvar
1999. Sv. Ivan Zelina, Četvrta slika vinu
1999. Sv. Ivan Zelina, Slika u ljubavi
2000. Sv. Ivan Zelina, Peta slika u vinu
2001. Zagreb, Hrvatsko vojno učilište "Petar Zrinjski"
2001. Slavonski Brod, Izložbeni salon "V. Becić" 2. Hrvatski triennale akvarela
2001. Karlovac, Galerija V. Karas - gradski muzej 2. Hrvatski triennale akvarela
2001. Sv. Ivan Zelina, Šesta slika u vinu
2002. Zagreb, Galerija "Zvonimir" 2. Hrvatski triennale akvarela

LIKOVNE KOLONIJE

Daruvar, Likovna kolonija "Rudolf Steiner", Zagreb, Svibanjski susreti "Paunovac", Slavonski Brod, Akvarelistička kolonija 17. saziv, Voloder, Voloderski susreti, Ludbreg, Hvar, HVIDRA, Krašić, Dolinom kardinala, Garešnica, Popovača, Pribić, Pogančec 98, Likovni vikend, Samobor, Jastrebarsko, Zagreb


IZMEĐU

Slikajući slikar ne obogaćuje samo svijet umjetnosti, određeni imaginarni svjetski muzej ili svoj vlastiti opus, slikajući on obogaćuje samoga sebe, ali nije sve u svako doba moguće.

Možda su slikareva htijenja na početku vlastita rada bila upravo onakva kakvim ih je tek sada ostvario, možda su njegova htijenja bila postići upravo to, ali slikanje kao i sve ostalo u prirodi ima svoj tijek vlastitog rasta odnosno svojevrsne evolucije.

Nastanak samo jedne jedine slike mala je evolucija, od pripremanja platna do nanošenja završnog namaza boje ili laka kako bi slika dobila sjaj. Ponekad tu evoluciju ne možemo primjetiti,a ponekad je ta evolucija, taj napredak vidljiv na svakoj novoj slici. Ponekad slikar sam kaže da ono što sad slika nije mogao slikati prije, ponekad ili gotovo uvijek slikar dolazi do novih spoznaja u vlastitom slikanju. I tada će povikati "Heureka!", znati će da je otkrio nešto novo, osjetit će onaj osjećaj uzbuđenja u vlastitom biću, onaj osjećaj zadovoljstva i onaj poriv koji će ga tjerati da i dalje stvara, da otkriva nove vlastite mogućnosti, mogućnosti koje ranije nije ni mogao zamisliti, i ponovo će doći do nove evolucije.

Lepejev novi slikarski ciklus (iako on tvrdi da nikad svjesno ne radi ciklus) samo je logičan slijed, lančano povezan i stvoren niz vlastitih djela koja su mu prethodila.

Motiv ostaje isti, slikareva fascinacija su i dalje zagorski bregi, ali u vlastitoj evoluciji se sve više odmiče od mimetičkog slikarstva približavajući se određenoj apstraktnoj figuraciji. Još uvijek to nije ona čista apstrakcija, još uvijek je u slikarevoj svijesti samo krajolik. Lepej za sebe kaže da je kolorist, i doista njegove slike jesu boja, možda i više nego što je zagorski breg. Zagorski breg zapravo je samo izgovor za igru bojom, izgovor za otkrivanje novih mogućnosti koje boja može dati jednom slikaru.

A boja je u ovom slučaju jedino likovno izražajno sredstvo. Nanesena je na različite načine. Ponajviše kao ploha i potez, ali na zadnje dovršenim slikama autor otkriva i mrlju. Mrlju kao znak zaustavne energije. Sama paleta postaje sve više svjetlija, a boje postaju smirenije, gotovo pastelne, nisu žarke kao na prethodnim slikama.

Time je ostvaren ciklus u kojem se slike u svojim različitim evolucijama razlikuju i na neki način potvrđuju izjavu samog autora da nikad ne radi ciklus.

Zaključno, moglo bi se reći da je opisan pun krug i gotovo zatvoren jedan opus na točci u kojoj autor dolazi do one tanke granice između figuracije i apstrakcije. No sasvim sigurno to je početak novog - otkrivanje puteva koje je u ovom trenutku teško u potpunosti definirati.

Jedno je sigurno: njegova slikaska evolucija nipošto nije gotova, ona ide dalje...
 

Maja Burger

Adresa:
Dubravko Lepej
Zagreb, Šenoina 17
Tel: 01/48 12 167, 091/250 95 47
URL: http://www.pou.hr/galerije/dublepej.html

All works are copyright by the artist. Reproduction with out permission is prohibited.
Izložene slike


Sponzor
PUČKO OTVORENO UČILIŠTE ZAGREB

Fotografija
Mario Hlača
Grafičko oblikovanje, priprema i tiskanje kataloga
SWAN d.o.o., Samobor

ISBN 953-184-034-2


        Virtualna setnja kroz izlozbu  
Fotografije s otvorenja izlozbe - Uskoro!
Vaša pitanja, sugestije i primjedbe su uvijek dobrodošli. Molimo Vas pošaljite ih na: