Izložba "FER-u za Božić 2005."

Uobičajeno je da pojedina društva, organizacije, tvornice i druge ustanove priređuju određene manifestacije koje se često ili rjeđe ponavljaju, pa ih se proglašava tradicionalnima. Neke od tih "tradicija" su kratkog vijeka, ali zato one vrijedne i prihvaćene traju i obnavljaju svoju funkciju. Jedna od takvih je i izložba likovnih radova što je priređuju nastavnici, djelatnici i studenti Fakulteta elektrotehnike i računarstva Sveučilišta u Zagrebu u povodu Božića, pod nazivom "FER-u za Božić". Ove godine je to njihov osmi nastup u kojem sudjeluju 32 slikara, kipara i primijenjenih umjetnika.

U odnosu na izložbe održane prošlih godina može se zaključiti da se broj sudionika povećao, kao i da su mnogi "veterani" pomalo posustali te se nisu predstavili sa svojim radovima. S druge strane, vidljiv je uspon na širem obuhvaćanju tema i motiva, kao i rastu kakvoće izvedbe. Očito je da je kod većine izlagača povremeni hobi prerastao vlastito zadovoljstvo i dobio novu, kritičniju dimenziju. O tome najrječitije govore ostvarenja stalnih izlagača koji ovoj priredbi daju posebnu vrijednosnu razinu.

Ciklus suhih pastela Petra Javora, posvećen primorskim motivima, ukazuje na želju za traganjem onih situacija u kojima marine ne opisuju samo predjele Pašmana, zalaske sunca ili naprosto val, već sugeriraju atmosferu izvjesnog trenutka. Vladimir Muljević svoja je istraživanja posvetio geometrijskim kompozicijama s asocijacijama na križ, ružu, inicijale i dr. Koristeći pri radu flomaster, odlučio se za jake boje i čiste bijele plohe. Do sada poznat kao slikar, Marijan Đurek ovaj se put predstavio kao kipar koji intervenira na oblicima prirodnog drva (šljive) te uz malu pomoć nametnika imele dobiva glavu s vidljivim očima i ustima. U tehnici akrilika i akvarela Ante Marušić ovjekovječuje tvrđavu Sv. Ivana u raznim pozicijama, usklađujući prirodu čempresa, agava i otok Lokrum s drevnim kamenim zdanjem i morem. Boje su mu čiste i jasne, rasvjetljene toplinom sunca. Dinko Markotić je i ove godine svojim uljem na platnu na temu mrtve prirode ukazuje na smiraj duše. Slobodan Ribarić se predstavio toplom ekspresivnom kompozicijom Bol na Braču i podsjetio na svoja prva izlaganja na ovoj manifestaciji. Dina Šimunić je na vrlo atraktivan način dekorirala ogledalo te pokazala kako obična stvar iz svakodnevne upotrebe može intervencijom dobiti svoju originalnost. Davor Bonefačić, Vlasta Maljković i Vedran Mornar izložili su svoja ostvarenja s područja fotografije. Prvome je posebno uspjela vizija Usamljeno stablo u sumrak, drugoj Makovo cvijeće se njiše i gori ..., a trećemu digitalni uradci Mećava i Aleja. Sandra Hutter se, putujući po Južnoj Americi, oduševila planinama koje je snimala s puno senzibiliteta u odnosu na osvjetljenja. Neda Šimara se opredijelila za alegorijski pristup, kojim je gotovo poetski predstavila život. Kristijana Vučetić je u apstraktnoj maniri izvela ciklus ulja na papiru, objašnjavajući sadržaj naslovima poput Mašte, Grmljavine i Plavog sunca. Zora Žitnik jedini je izlagač ručnog rada, kukičanjem pamučnim koncem na teme Sv. Antun i Konj, a može se podičiti perfektnom izvedbom.

Studenti FER-a, kao i prošle dvije godine, opredijelili su se najviše za fotografiju. Ivan Babić istražuje čudne rakurse Stepenica. Šadi El Assadi inzistira na strukturi uočenog predmeta Terracotta. Marko Kaplan usredotočio se na detalje (Viva Zapat). Sličnim problemima bavi se i Karmen Krile (Cijev). Boris Kržić fasciniran je prirodom koja nas okružuje (Oluja). Zrinka Matić zaintrigirana je putopisnom fotografijom (Sri Lanka). Sanin Mujkić gradi sliku na crno-bijelim kontrastima (Čamac). Marinko Murgić se, također, opredijelio za digitalnu fotografiju s provokativnim temama (Glad ... i Šalica svjetlosti). Nikola Pejković majstorski zapaža odraze u vodi (Noćni kolaž). Matija Piškorec ponudio je zanimljive snimke životinja. Ana Pranjić-Anušić kroz portret progovara u Umoru od puta i Umoru od života. Tomislav Tandarić, poklonik digitalne fotografije, izabrao je za motive zalazak sunca, arhitekturu i životinje. Sanja Ribarić ostaje vjerna analognoj crno-bijeloj fotografiji (Lubenice- veduta i Ribarska mreža). Manji je broj studenata koji se bave klasičnim likovnim tehnikama. Jasna Bančak u akvarelima gotovo bajkovito oblikuje prirodu i likove kroz četiri godišnja doba. Petar Mostarac, u tehnici olovka u boji, na zagonetan način konfrontira ruku s pozadinom (Hommage Ninoslavu Žagaru). Ana Sović za svoje radove u ulju odabire neobične teme (Nebeska igra, Dvije strane i Šuma zimi) u kojima posebno dolaze do izražaja tonaliteti. Vida Turković koristi šareni kolorit, ali ne na ravnoj već na zgužvanoj podlozi čime dobiva određenu dinamiku u strukturi slike (Morsko cvijeće). Sonja Miličić slika pomoću računala (Beyond the veil).

Osmi nastup nastavnika, djelatnika i studenata FER-a ukazuje na činjenicu da i zanimanja izvan osnovne struke mogu značiti relaksaciju te da se i u tim "usputnim" poslovima mogu iskazati ne samo emocije već i vještine zanata. Dokaz tome kod nekih je ustrajnost, a kod onih mlađih težnja za ovladavanjem nečeg imaginarnog, što se upornim radom može i materijalizirati.

Svim sudionicima izložbe, i FER-u općenito, sretan Božić i uspješna Nova godina!

.