GALERIJA FAKULTETA ELEKTROTEHNIKE I RAČUNARSTVA
Unska 3, Zagreb

Ilija Vranešić (Eli Ilija Vranesic)
izložba portreta i krajolika - slikarstvo računalom
15. studenog 1999. - 10. prosinca 1999. g.

Ilija Vranešić odrastao je u Zagrebu. Diplomirao je na Akademiji likovnih umjetnosti 1950. godine i nastavio studij kod prof. Ljube Babića. Krajem 1951. odlazi u Kanadu. 1955. diplomirao je povijest umjetnosti na University of Toronto. Od 1955. - 1989. radi kao umjetnički direktor svjetskog konglomerata W.R.Grace, Cryovac Division za Kanadu. Od 1978. - 1990 predaje kao izvanredni profesor studijske metode i tiskarske principe na Humber College of Applied Arts and Technology u Torontu. Od 1989. savjetnik je za dizajn i grafiku na računalima (Eli I. Vranesic & Associates).

Slika portrete i pejzaže, a radovi mu se nalaze u mnogim privatnim zbirkama. Izložba portreta i pejzaža Ilije Vranešića slikanih računalom predstavlja uvid u metodologiju slikanja i dio rada autora u pronalaženju načina na koji bi se suvremene mogućnosti najbolje prilagodile tradicionalnom slikanju. Elektronski kist, računalo sa slikarskim programom, ispisivanje trajnim bojama na platnu ili akvarel papiru "giclée" načinom, predstavljaju veliki korak u suvremenom slikarstvu. Slikanje računalom omogućuje potpunu koncentraciju i predanost stvaralaštvu. U isto vrijeme računalo omogućuje neiscrpljivo vrelo boja i pribora koji su nam na raspolaganju onog časa kad zatrebaju. Vrsta kista i njegovo reagiranje ponaša se kako umjetnik zaželi i odredi. Sloboda izražaja je totalna, jer nema vanjskog utjecaja i ograničenja pribora koji bi suzdržavao izljev stvaralačkog poriva. Slikanje računalom isto tako omogućuje da slikarsko djelo bude i vječno jer je slika pohranjena elektronskim zapisima. Ti elektronski zapisi čuvaju se bez gubitka kvalitete i bez problema starenja tradicionalnih materijala.
 

Iz bibliografije
 

"Slikarski senzibilitet Ilije Vranešića, koji ne odbacuje stvarnost, već naprotiv, transformira je u mjeri "autorskog posvajanja", odlično se snašao u novom sredstvu. Majstor portreta koji je upio znanja od svoga velikoga učitelja Ljube Babića, dobro zna kako rasporediti svjetlo i masu u kompoziciji portreta da bi ostvario željeni učinak."

Branka Hlevnjak (iz kataloga izložbe slikarstva računalom u galeriji Ulrich, Zagreb 1999.)
Exhibition of portraits and landscapes - painting with the computer
 

Eli Ilija Vranesic grew up in Zagreb, Croatia. He graduated from the Academy of Fine Arts in Zagreb in 1950 and continued studies with prof. Ljubo Babic. At the end of 1951 he moved to Canada and settled in Toronto. In 1955 he graduated from the University of Toronto majoring in Art and Archaeology. From 1955 - 1989 he was the Art Director for W.R.Grace, Cryovac Division in Canada. From 1978 - 1990 he taught Studio Methods and Principles of Printing Technologies for artists at the Humber College of Applied Arts and Technologies in Toronto.

Until 1989, Eli Vranesic had relied on traditional methods of art expression. At that time he began to paint using computers. A computer equipped with a program for painting, a pressure-sensitive stylus (brush) and a tablet enables the artist to create a painting. The image created on the screen is transferred onto canvas or paper by the "giclée" method.

Painting with the computer allows for complete immersion and concentration during the creative effort. The computer provides a vast source of colours and tools to the artist. The response of the electronic brush follows exactly the artist's input. Since there is no external interference, such as having to clean the traditional brushes, the artist has complete freedom of expression and creative process.

The original painting is stored as computer data, which will not degrade or lose its quality with the passage of time.

Professor Branka Hlevnjak's comment in the catalogue from the exhibition in Gallery Ulrich, Zagreb 1999: "The painter's sensibility of Ilija Vranesic does not discard the reality, but on the contrary, transforms it into the "artists possession". He found himself well satisfied in this new facility. The master of portraits who absorbed the knowledge of his great teacher Ljubo Babic, knows well how to distribute the mass and the light in the composition of portraits in order to achieve the desired effect."

Popis slika na izložbi u Galeriji FER:  

Autoportret, autoportret 30x40.5cm, 1997.

Biljka, "giclée", 30x40,5cm, 1997.

Bozica, "giclée", 30x40,5cm, 1997.

Emil, "giclée", 30x40,5cm, 1997.

Jadranka, "giclée", 30x40,5cm, 1997.

Janko V., "giclée", 30x40.5cm, 1997.

Marijan, "giclée", 30x40.5cm, 1997.

Milan, "giclée", 30x40.5cm, 1997.

Mile, "giclée", 30x40,5cm, 1997.

Marko, "giclée", 30x40,5cm, 1997.

S.Sremac, "giclée", 30x40,5cm, 1997.

Mario, "giclée", 30x40.5cm, 1999.

Inge, "giclée", 30x40.5cm, 1997.

Mark, "giclée", 30x40.5cm, 1996.

Kim, "giclée", 30x40.5cm, 1998.

Baka, "giclée", 30x40,5cm, 1997.

Zvonko, "giclée", 40x52cm, 1997.

Ilija, "giclée", 40x52cm, 1997.

Tamburaši, "giclée", 71x47.5cm, 1999.

Tkalčićeva, "giclée", 70x47.5cm, 1998.

Zrinjevac, "giclée", 71x45cm, 1998.

Radićeva, "giclée", 48.5x68cm, 1999.

Susret, "giclée", 71x48.5cm, 1998.

Maslina, "giclée", 71x48cm, 1999.

Marija Bistrica, "giclée", 47,5x70,5cm, 1999.

Ribnjak, "giclée", 71x46,5 cm, 1999.

Adresa:
Ilija Eli Vranešić, akademski slikar
35 Mattice Road
Toronto, Canada M9A 1E5
Email: ilijav@yahoo.com
tel: 416/239-2872