Back to  Main Page / Povratak na glavnu stranicu

GALERIJA FER
Unska 3, Zagreb, Hrvatska
 

ANTE ŽIVKOVIĆ - FOŠAR

"JEDRA"

Izložba slika

24. rujna - 17. listopada 2003.


Ante Zivkovic Fosar
Rođen u Trebižatu, djetinjstvo proveo na delti rijeke Neretve.
Osnovnu školu završio je u Opuzenu, a gimnaziju u Pločama i Zagrebu. Pedagošku akademiju, Fakultet za defektologiju kao i magisterij medicinskih znanosti u Zagrebu. 

Prvi počeci likovnog stvaralaštva nastaju u osnovnoj školi na poticaj likovnog pedagoga Branka Ključe.

U likovni život intezivnije se uključuje od 1980. godine. Voditelj je i osnivač brojnih likovnih kolonija; u Zagrebu, Daruvaru, Cerniku, Gorici, Zelini, Garešnici i Kijevu.

Jedan je od pokretača internacionalne likovne kolonije Ars Libera Italija. Četiri godine bio je predsjednik Hrvatskog likovnog društva, sada je tajnik Hrvatskog društva vizulano-likovne kulture.

Likovnu naobrazbu usavršio je u majstorskoj radionici akademskog kipara Zlatka Čulara. 

Radi u Centru za rehabilitaciju "Zagreb" kao voditelj Podružnice Paunovac. Osnovna mu je preokupacija promicanje likovne kulture invalidnih osoba.

Adresa:
ANTE ŽIVKOVIĆ - FOŠAR
Trg Stjepana Radića 9
10410 Velika Gorica, Hrvatska
Tel.: (+385 1) 625-2809
Tel.: (+385 98) 951-1291
Atelier:
Vrbnik 37
10000 Zagreb, Hrvatska
Tel.: (+385 1) 619-8222
E-mail: antezivkovic@zg.hinet.hr
URL: http://www.fosar.net

Izložbe

HRVATSKA
1982. Galerija Narodno sveučilište Slunj
1985. Galerija "Nikola Tesla" Zagreb
1986. Galerija "TOP" Karlovac
1987. Galerija Slavija Loyd Zagreb
1987. Galerija Jamnica Jamnička Kiselica 
1990. Bistro Galerija "Faust" Zagreb 
1991. Restoran Galerija "Barba Niko" Velika Gorica 
1992. Galerija Martin Dugo Selo
1993. Galerija Bistro "Gaj" Zagreb 
1995. Galerija Galežnica Velika Gorica 
1997. Bistro Galerija Hyperion Velika Gorica 
1997. Galerija "Zagšted"Zagreb
1998. Galerija Croatia osiguranje Daruvar 
1998. Galerija Kordić Velika Gorica 
1998. Galerija Opuzen Opuzen
2000. Galerija grada Opuzena Opuzen
2001. Muzej Široki Brijeg Franjevačka galerija
2001. Galerija "Ranjina" Dubrovnik

INOZEMSTVO
1993. Missano Rimini Censsinatio, Italien
1998. Galerie "Bethezda", Washington, USA
1998. Galerie "Records", Washington, USA
1999. Senat Češke Republiky Praha, Galerie Ricany Praha, Muzeum Rzkovnik, Tschechien
1999. Galerie "Forum", Baden, Schweiz
1999. Galerie "Aura", Hamburg, Deutschland
2003. Gallery "Mediteraneo", London, UK


Slikarstvo Ante Živkovića Fošara bazira se na svijetlim primjerima tradicije naših marinista. Razigrane plošne kompozicije i bogati registri svjetlosnih kromatskih struktura su u poetskoj imaginaciji njegovih slikarskih motiva.

Ante Živković Fošar u dijalogu činjeničnog prikaza segmenta stvarnosti i njezinog odraza gradi sliku kromatskih napetosti, koja se osim svojom likovnom razložnošću može iščitavati i sadržajnim slojem, potaknutim spomenutim dijalogom. Različitost tvarnosti, odnosno različitost između konkretnog i promjenjivosti odraza, krutosti taktilnog i njenog privida u bljeskovitosti drugačije opipljivosti. Odabrana tema je dosta logična, jer jedra na morskoj pučini stvaraju igru u kojoj se opipljivost likovnom preobrazbom reaktivizira. Svojevrsno je to približavanje apstrakciji, jer boja dobiva svoju autonomnost spram predmetnog, iako se motiv još uvijek sluti, prepoznaje i organzacijom i unutrašnjim redom. Živković oblikovanjem slikarskog horizonta, formama ispod i iznad, manje ili više naznačene granične linije, stalno preispituje ishodište i likovnu jeku, mjenjajući intenzitet kromatskih vrijednosti, gustoću kolorističkog polja kojeg blistavost ovisi koliko o odabiru u bogatstvu palete, toliko i o ukupnosti likovne scene, jer svaki segment je uključen u dogadanje cjeline. Obrisi forme i njihovo medusobno stapanje, definiranost i naznaka, izmjenjuju se u ritmičkom nizanju partikula slike, dajući joj šarm likovnog pulsiranja. No boja je osnovni formalni element Živkovićeve slike, boja odnjegovana u svim partijama plohe, donijeta prepoznatljivom dinamičom gestom. Potez je sukladan napetosti kompozicije, osvojenoj slobodi gradnje proistekle iz jasnog koncepta slike. U varijacijama na temu Živković pokazuje maštovitost, sposobnost da u relativnoj zadatosti dosegne vid umjetničkog uzbudenja. Živković u tehnici pastela ostvaruje forme naglašene ekspresivnosti prepoznatljiva stila kroz svjesno likovne različitosti. Donosi puninu i ugodajnost juga i mediterana. Njegova su jedra uvijek znak puta kojim se kreće prema slobodi, novim spoznajama, tišini, novoj ljepoti ili drugom kraju gdje je život ljepši i drugačiji.

Prof. Stanko Špoljarić

Slikarstvo Ante Živkovića Fošara bazira se na svijetlim primjerima tradicije naših marinista. Njegove teme su tipične: pejsaži s morem što se gubi na horizontu pučine i priobalnim pojasevima kamenjara ili mediteranskog raslinja. Posebna mu je specijalnost da slika zaravanke obrasle lelujavim ljubičastim stabljikama i svjetovima lavande. Izuzetno su mu topli sutoni kada se na mirnoj površini mora vide usidrene i napuštene barke. S punim osjećajem za stapanje s krajolikom izraduje tipična dalmatinska zdanja što postaju nedjeljivim segmentom cjeline. Mrtva priroda manifestira se na ovim slikama kroz motive riba što daju izuzetno svjedočanstvo koloritu jednog podneblja.
Prof. Juraj Baldani 


Malo je slikara koji su sa takvim interesom i intezivitetom emocija dali i pejsaže mora i pejsaže rijeke i kopna. Ante Živković je u tom kraju i u kojem se tako spontano lomi i jedan i drugi pejsaž. U tom kraju se rodio i odrastao, sa tim pejsažom je srastao i takvi doživljaji pejsaža sa tako bogatim varijacijama ostaju stalno vezani za njegove slikarske sadržaje.

 Prof. dr. Antun Bauer


Razigrane plošne kompozicije bogatog registra plošnih kompozicija, bogatog registra svjetlosnih i kromatskih, struktura primorskih motiva brodovlja i jedara u poetskoj imaginaciji slikara Ante Živkovića.

 Prof. Radovan Vuković
Je li bi ga Celestin Medović uzeo za učenika, ne zna se, Ante bi ga lako mogao priznati učiteljem ili barem uzorom, ali ne u negativnom smislu. Od njega je pokupio hrabrost da miješa proplamsaje i slaže ih po svom unutarnjem videnju. Iskrenošću i energijom bojoljupca uvjerava nas u čednost rastera i opravdanost svih tih žižaka kolora, jer u njegovim očima, njegovom srcu i duši, te toplini krvi tako plamte boje radosti na uobičajenom licu stvarnih prikaza, pa te prikaze bile: kuće, ulice, stari gradovi, tvrdave, čamci putnici, vilovita jedra, ili tek sjetni brijeg s nasadom lavandule i mirisima u žarko ljetno podne. Voda i kamen su uspomene daleke i nezaboravne ljubavi, nešto kao lice majke i zavičaja.
književnik  Josip Palada

 
Juzna ruta
Na moru
Crvena jedra
Pred polazak
Jedra


Fotografija
Mario Hlača
Ivan Butković

Tisak kataloga
SWAN d.o.o., Samobor
Offset MARKULIN, Lukavec

ISBN 953-184-057-1


Back to  Main Page / Povratak na glavnu stranicu
Croatian
English
German
Invitation
Virtual walk through exhibition
 
Photo
Vaša pitanja, sugestije i primjedbe su uvijek dobrodošli. Molimo Vas pošaljite ih na: