KORALJKA POLAČEK
"INNUENDO"
Izložba ulja na platnu
31. ožujka - 22. travnja 2005.
SAMOSTALNE IZLOŽBE 1995. * Zagreb, Knjižnica Bogdana Ogrizovića, Slike 94/95
* Zagreb, Klub studenata Istre, Crteži
* Zagreb, Turistički ured, Samoborske vizure
* Kutina, Caffe-galerija Valentino
* Međugorje, Bel Ami
1996. * Zagreb, Klinika Zoe, Zlatooka
1997. * Split, Pinakoteka Gospe od Zdravlja
* Baška, Atelijer Marić
* Krk, Galerija Decumanus, Baščanske slike 1994-97.
1999. * Zagreb, Galerija CEKAO, Rezbarija
2000. * Pula, Dom hrvatskih branitelja
* Baška, Atelijer Marić
* Zagreb, Galerija Dubrava, Ljudi i psi
2001. * Baška, Atelijer Marić
2002. * Zagreb, Klub GjuroII, Krik
* Baška, Atelijer Marić
* Zagreb, Galerija Vladimira Bužančića, Kombinacije
* Njivice, Galerija Njivice
2003. * Zagreb, Europski dom, Pikturalne bakanalije
* Zagreb, Contempora, Fasade en face
* Baška, Atelijer Marić
2004. * Zagreb, Contempora, Ulja '03.
* Zagreb, Galerija Zvonimir, Update & Paint (Polaček, Babeli)SKUPNE IZLOŽBE
1994. Zagreb, HDLU, CROMAN za Dubrovnik * Split, Biennale maloga formata * Mostar, LS Dubrovnik * Dubrovnik, Palača Sponza * Samobor, Likovna stvaraonica * 1995. Zagreb, Austrijski kulturni institut * Zagreb, Privredna banka, Likovna stvaraonica * Skopje, Makedonija, II studentski međunarodni Art biennale * Zagreb, Galerija SC * Zadar, Likovna stvaraonica * Zagreb, Galerija Diva * 1996. Wien, Austrija, Kuenstler Helfen * Zagreb, HDLU, 24. salon mladih * 1998. Raciborz, Poljska, II međunarodni biennale * Vrsar, Likovna stvaraonica * 1999. Split - Pula - Rijeka, Biennale maloga formata * 2000. Raciborz, Poljska, III međunarodni biennale * 2001. Zagreb,UHBDDR, Zbirka Klement Lukin * Zagreb, M.Virius, Plavi trag * 2002. Zagreb, Galerija Ulrich, Likumove generacije * Zagreb, Klub arhitekata * 2003. Zagreb, Galerija Ulrich, Likumove generacije * Zagreb, Knjižnica B. Ogrizovića * 2004. Zagreb, Klinika Zoe * Zagreb, Dramsko kazalište Gavella * Zagreb, Močvara, Skladište mladih * Zagreb, Dom HDLU "Izložba recentnih radova članova HDLU-a"
Slikarstvo Koraljke Polaček slikarstvo je moćnoga kolorita. Kolorita koji odašilje vibracije i koji dinamizira snažnom ekspresijom i uskovitlanim ritmovima. Koji obuzima sva čula i nameće se svim osjetilima. Kolorita koji je prštava imaginacija i taktilna senzacija; hedonizam i snaga, zavodiljivost i struktura, snoviđenje i doživljaj. Doživljaj viđenoga koji, bez obzira na stupanj dosljednosti i bez obzira na motiv, izvire iz nekih snoviđajnih metamorfoza i iz nekih nadrealnih vizija. A taj doživljaj kulja iz svjetova u kojima je sve pokrenuto i lelujavo, sve zaigrano i pomalo groteskno; sve namišljeno, ali i nekako realno i moguće. Svjetovi su to u kojima se spajaju različite razine zbilje, različite predodžbene iluzije i različite simbolike. Ali unatoč svemu, sva ta usijana naracija tek je podloga i svi ti motivi tek su izlika za čisto slikanje bojom. Izlika za izravnost i prvotnost kreativnoga čina čiji je nositelj - BOJA. Koraljka Polaček misli i osjeća bojom. A doživljaj boje na njezinim slikama uistinu je zgusnut i gotovo fizički opipljiv. Jer boja je za ovu slikaricu sve: živa tvar koja pulsira u njezinoj nutrini i oslobađa se u naletu emocija. Ali i misaona kategorija i poetika, koja intrigira čudesnom komunikativnošću i privlači višeslojnom asocijativnošću. Združuje se ona s uskovitlanim ritmom linija u jedan nerazdruživi, strastan zagrljaj, kojim počesto prelazi okvire kadra i istječe iz platna, bujajući i pretačući se u okolni prostor i time ga dinamizirajući podgrijanom energijom. A onda se zalijeće i prema gledatelju, da bi ga u sebe uvukla, da bi ga omamila, snažno prigrlila i uprela u svoja duboka plavila i zelenila, zasićena crvenila i blještave okere.
Koraljkina boja. Ona je čulna i magijska, zasićena i žestoka, sveprisutna i sveobuhvatna. Boja je to koja daje osjećaj beskrajne slobode, apsolutne otvorenosti, silnog širenja i totalne asimilacije u prostoru i s prostorom, s gledateljem i s cijelim univerzumom. Ona djeluje snažno i pulsirajuće, otvoreno i pokrenuto, plijeneći slobodom, izražajnošću, arhitektonikom, ali i lirikom. Ona ima svoju prostornu uvjerljivost, pikturalnu doziranost i homogenost, ali isto tako i logiku dubinskih pulsacija. Ona je sama u sebi prostorna i sama u sebi pokrenuta, gubeći se u svojim dubinama, ili izranjajući iz njih; snažno se gibajući - ili tek neznatno u oku trepereći. Zbog svojevrsne gestualne "brzopoteznosti", ali i prostorne "agresivnosti", istodobno je i odredljiva i nemjerljiva. I uvijek spremna aktivirati imaginaciju i vizualizirati kreativnu akciju.
Koraljkina boja živi svoju autonomnost, ali je i neraskidivi dio slikaričine osobe. Njome ona pokreće svoj egzaltirani zanos, dajući maha svome temperamentu. I što je najvažnije, boja je njezin put oslobađanju - njezin sasvim osobni "innuendo", jer njome dohvaća, u jednom širem kontekstu, vječnu temu nesputanosti duha i beskrajnu slobodu stvaranja.
Višnja Slavica Gabout
POPIS IZLOŽENIH SLIKA 1. Fever, ulje/platno, 100 x 90 cm, 2004.
2. Guardian, ulje/platno, 110 x 90 cm, 2005.
3. Cat Whisperer, ulje/lesonit, 90 x 38 cm, 2005.
4. Nokti Dore Maar, ulje/lesonit, 90 x 38 cm, 2004.
5. Passion, ulje/lesonit, 90 x 38 cm, 2004.
6. Full Moon Vendy, ulje/lesonit, 70 x 40 cm, 2004.
7. Happy, ulje/platno, 50 x 45 cm, 2004.
8. Zmaj, ulje/platno, 70 x 50 cm, 2005.
9. Tragač, ulje/platno, 80 x 65 cm, 2004.
10. Zagrljaj, ulje/platno, 80 x 60 cm, 2004.
11. Innuendo, ulje/platno, 80 x 60 cm, 2004.
12. Teror, ulje/platno, 80 x 60 cm, 2004.
13. Ptice lake, ulje/platno, 80 x 60 cm, 2004.
14. Lucky Me, ulje/platno, 80x60 cm, 2005.
15. Marlenin san, ulje/platno, 80x60 cm,2005.
16. Misty, ulje/platno, 80x60 cm, 2004.
17. Felix, ulje/platno, 41x30 cm, 2004.
18. Suza, ulje/platno, 41x30 cm, 2004.
19. Genesis, ulje/platno, 75x45 cm, 2004.
20. Pasija I, ulje/platno, 70x50 cm, 2004.
21. Pogled, ulje/platno, 70x50 cm, 2004.
22. Dvoje, ulje/platno, 70x50 cm, 2004.
23. Kosa, ulje/platno, 70x50 cm, 2004.
SLIKE IZLOŽENE U GALERIJI FER
Fotografija
Mario HlačaTisak kataloga
SWAN d.o.o., SamoborISBN 953-184-075-X