Back to  Main Page / Povratak na glavnu stranicu
GALERIJA FER
Unska 3, Zagreb, Hrvatska
 

IVANA ĆEPULIĆ

Izložba slika
"SKLADBE PLOHA I CRTOVLJA BOJA"

11. svibnja do 16. lipnja 2006.


Ivana Ćepulić rođena je 25. rujna 1975. u Zagrebu. Osnove crtanja usvojila je u Centru za likovni odgoj grada Zagreba kod profesorice Dore Kovačević. 2000. godine diplomirala je na slikarskom odsjeku Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu, u klasi profesora Đure Sedera. 2001. godine stekla je i diplomu Filozofskog fakulteta završivši studij talijanskog i engleskog jezika i književnosti. Sudjelovala je na nekoliko skupnih izložbi i likovnih kolonija, a ovo joj je šesta samostalna izložba. Član je HDLU-a od 2001. godine. Živi i radi u Zagrebu.


Adresa:   Kačićeva 15a, 10000 Zagreb
Telefon:  091/72 86 195
e-mail:    ivana.cepulic@zg.htnet.hr

SKUPNE IZLOŽBE

2000. Neum, likovna kolonija
2001. Velika Gorica, Galerija Kordić, "Izložba diplomanata Alu 2000."
2003. Zagreb, Pučko otvoreno učilište,  "Pravi trenutak za  prijateljstvo"
2005. Zagreb, Dom HDLU, "Izložba recentnih radova članova HDLU-a"
2006. Zagreb, Dom HDLU, "Izložba recentnih radova članova HDLU-a"

SAMOSTALNE IZLOŽBE

2003. Zaprešić, Galerija Razvid, Pučko otvoreno učilište
2004. Zagreb, Galerija Humanus
2005. Zagreb, Galerija Arho
2005. Velika Gorica, Galerija Kordić
2006. Zagreb, Galerija CEKAO
2006. Zagreb, Galerija FER


Ciklus: "SKLADBE PLOHA I CRTOVLJA BOJA"

Inspirativna izvorišta novog ciklusa slika, izvedenih u tehnikama ulja i akrilika na lesonitu, akademske slikarice Ivane Ćepulić nadgradnja su ostvarenja nazvanih "Rendez-vous of strangers" u tri varijante iz 2002. i 2003.g. te "Igre" također u tri inačice iz 2004.g. Raskidajući sponu s figurativnošću autorica čitkost deskripcije, kroz razgradnju oblika, prevodi u novi likovni abecedarij u kojem slobodno i neobavezno znakovlje ukazuje na određena stanja u tvarnom i duhovnom smislu. U tim kompozicijama postoji još veza sa sadržajnošću koju markiraju naslovi radova. Oni su posredni tumači nedefiniranih impulsa koji stvarnost prevode u zagonetne vizije.

Ciklus kojim se umjetnica upravo predstavlja znači korak naprijed u hermetizaciji likovnog iskaza. Dok su prethodna ostvarenja imala nazivlje, ova sada gube i taj posljednji putokaz prema odgonetkama i bilježe se samo brojevima od 1 do 20. Komunikacija, kreator i promatrač, dobila je novu dimenziju u kojoj težnja slikarice prema usmjerenju poruke promatraču postaje kompleksnija i iziskuje detektiranje punog senzibiliteta. Doživljaj jedne strane u idealnim uvjetima trebao bi se poistovjetiti s doživljajem druge. Ne inzistirajući na rigoroznim rješenjima u eri likovnih pluralizama, može se naći zadovoljenje i u slučajevima da u drugoj strani, umjesto istovjetnog, pobudi i bar približan odraz mutiran svojstvenim intimitetom.

U susretu s najnovijim slikama Ivane Ćepulić uočava se impulzivno-strastvena gestualnost koja snažnim i brzim potezima gradi slojevitost, ali i strukturu predodžbe. Isprepliću se temeljne plohe sa silovitim udarcima razmahanog kista. Varijante su gotovo nepredvidive jer mreža koju čini široko crno crtovlje ujedno dijeli pojedine partije kompozicije, ali u određenim konstelacijama, i spaja naoko rastrgano tkivo. Uz crnu boju autorica se najčešće koristi crvenom i žutom, dok se ostala, a posebno bijela, javljaju kao akcenti tvoreći unutrašnju ravnotežu prizora. Ta, naoko neobaveznost nanošenih vrijednosti kolorita, ipak u konačnici otkriva sklad totaliteta i ukazuje na intezivne emotivne erupcije.

Ako kompozicije Ivane Ćepulić shvatimo kao svojevrsne zagonetke u kojima su skrivena njezina razmišljanja, odrazi što ih prima u susretima s osobama, prirodom, urbanim okolišem i općenito prostorima kojima se kreće – nedvojbeno je da znatiželja promatrača tjera na odgonetanje viđenog. Prezentirani slikarski izraz upućuje na neizbrojiva psihološka stanja koja u svojim zgušnjavanjima i treptajima otkrivaju djeliće uronjenosti u nevidljive sfere ljudskog bića. U svakom od ostvarenja u sklopovima ploha i crtovlja boje struji ritam suvremenog života u svim njegovim pozitvnim i negativnim manifestacijama.

Individualitet slikarice otkriva se vlastitim subjektivitetom.
 

Juraj Baldani

    POPIS IZLOŽENIH DJELA

1.   DAN, akrilik na lesonitu, 100 x 85 cm, 2006.
2.   PODNE, akrilik na lesonitu, 100 x 85 cm, 2006.
3.   SUTON (POVJETARAC), akrilik na lesonitu, 100 x 85 cm, 2006.
4.   ŽEGA, akrilik na lesonitu, 100 x 85 cm, 2006.
5.   NOĆNA SLUTNJA, akrilik na lesonitu, 100 x 85 cm, 2006.
6.   LJUBAV I, ulje na lesonitu, 88 x 74 cm, 2005.
7.   LJUBAV II, ulje na lesonitu, 88 x 74 cm, 2005.
8.   MISLI, ulje na lesonitu, 69 x 52 cm, 2004. 
9.   MISAO, ulje na lesonitu, 45 x 35 cm, 2004.
10. JUTRO (RADOST) I, ulje na drvu, 45 x 38 cm, 2005.
11. JUTRO (RADOST) II, ulje na drvu, 45 x 38 cm, 2005.
12. MISLI II, ulje na lesonitu, 70 x 70 cm, 2005.
13. SUSRET, ulje na lesonitu, 42 x 39 cm, 2006.
14. PLES, ulje na lesonitu, 39 x 40 cm, 2006.
15. BEZBRIŽNOST, akrilik na lesonitu, 44 x 39 cm, 2006.
16. DJETINJSTVO, akrilik na lesonitu, 48 x 45 cm, 2006.
17. IGRA, ulje na lesonitu, 65 x 59 cm, 2006.
18. ZALJUBLJENOST, ulje na lesonitu, 74 x 55 cm, 2006.



Fotografija
Mario Hlača

Tisak kataloga
SWAN d.o.o., Samobor

ISBN 953-184-075-X


Back to  Main Page / Povratak na glavnu stranicu
    Invitation      
Photo
Vaša pitanja, sugestije i primjedbe su uvijek dobrodošli. Molimo Vas pošaljite ih na: